Beveiliging en veiligheid

Een jacht is een waardevol bezit. Daarom installeren wij preventie-installaties en controle- en bedieningsapparatuur zorgvuldig.

Stat-X blussysteem

Zorgvuldig onderhoud en inspectie van brandblussystemen is uitermate belangrijk. Het compacte Stat-X blussysteem is milieuvriendelijk, onschadelijk voor mens en milieu en heeft een zeer lange levensduur. De roestvrijstalen verpakking die hermetisch is afgesloten maakt de blusunit bestand tegen temperatuurverschillen en vocht. Daarnaast is het eenvoudig en snel te monteren.

Het Stat-X blussysteem is onder andere geschikt voor:

 Motorruimtes
 Stuurhuizen
 Serverruimten
 Schakel- en meterkasten
 Opslagruimten

Hoe het werkt?

Door één van de 3 elementen van de branddriehoek weg te nemen – brandstof, zuurstof of temperatuur – kan een brand geblust worden. De Stat-X pakt de brand aan waar het chemische proces plaatsvindt. De blussers kunnen elektrisch, thermisch of handmatig worden geactiveerd. Eenmaal geactiveerd verandert het vaste materiaal in snel expanderend materiaal en is de brand binnen enkele seconden geblust.

Meer over beveiliging en veiligheid? Neem contact met ons op

Waarom Bijstra Scheepsinstallatie?

  • Nauwkeurig vakwerk
  • Van A tot Z
  • Jarenlang vaarplezier


Bekijk ook onze andere diensten

Onderhoud en renovatie

Onderhoud en renovatie

Of het nu gaat om een houten, polyester of stalen boot: onderhoud is altijd van groot belang. Wij voeren technisch onderhoud van schepen uit. Daarom bent u voor onderhoud, complete refit en inbouw van geavanceerde techniek bij Bijstra Scheepsinstallatie aan het juiste adres.

Navigatie en communicatie

Navigatie en communicatie

Waar voorheen de navigatiemiddelen minimaal waren, zijn deze nu niet meer weg te denken. Ongestoord het water op eist dan ook een goed functionerend navigatie- en communicatiesysteem.

Boeg- en hekschroeven

Boeg- en hekschroeven

Bij het manoeuvreren in havens en sluizen is een boegschroef geen overbodige luxe. De uitdaging van de meest boegschroeven is dat de schakelaar de motor op een vol vermogen aanloopt. Hierdoor ontstaat cavitatie, met als gevolg lawaai en minimale stuwdruk.