Trawler
Het schip is custom-built gebouwd, dat houdt in dat het schip vrijwel geheel naar wens van de opdrachtgever wordt uitgevoerd en een intensieve samenwerking tussen betrokken partijen vanzelfsprekend is.
Bij de bouw van een nieuw schip komen heel veel partijen aan bod. Het begint natuurlijk allemaal op de tekenentafel. In dit geval is dat gedaan door: Visser Yachtdesign. Om dit project verder tot stand te laten komen is er tijdens het ontwerp al contact gelegd met het scheepstechnisch installatiebedrijf.
Van de tekentafel is het project overgedragen aan Overwijk Scheepsbouw. Zij hebben de figuurlijke basis gelegd door de tekening werkelijkheid te maken. Het casco van het schip is gerealiseerd met de wensen van de klant. Overwijk Scheepsbouw vervaardigt stalen constructies en casco’s ten behoeve van de jachtbouw.
De RVS railing en jachtbeslag zijn aan het eind van de cascowerkzaamheden aangebracht door AFT Roestvaststaal bewerking. AFT zet de ideeën van de klant om in hoogwaardige roestvaststalen producten. Dankzij de specialistische kennis op het gebied van fabricagetechnieken en metaaltoepassingen, kan zelfs het meest ongewone idee tot realistisch ontwerp worden gemaakt. AFT is flexibel en sterk in roestvaststaal.
In samenwerking met Walinga Transport BV is het schip op transport gegaan en afgeleverd bij Straal- en coatingbedrijf Hooghiemstra BV. Door de ondergrond te stralen, wordt de walslaag verwijderd en voorzien van een beschermende coating en geschikt gemaakt voor de jachtschilder.
Na het schilderwerk is het interieur van het schip betimmerd door Pronk Scheepsbetimmering.